NIESWIELER NUJTS (uitgave april 2006).

WEGKRUISEN EN ANDERE MONUMENTEN VAN VROOMHEID IN EN RONDOM NIJSWILLER

(uitgave augustus 2006).

In augustus 2006 heeft de Heemkundevereniging haar eerste publicatie gepresenteerd. Deze presentatie werd gevolgd door een wandeling langs alle in het boekje beschreven wegkruisen. Er werden van dit boekwerk 150 exemplaren gedrukt en er zijn nog slechts enkele te koop via de Heemkundevereniging of de boekenwinkel van het klooster te Wittem.

Tevens kunt u altijd de publicatie inkijken in de Stadsbibliotheek van Maastricht, waar op de afdeling Limburgensia 2 exemplaren te vinden zijn.

Het wegkruisenboekje, zoals het kortweg genoemd wordt, is samengesteld door 3 leden van de Heemkundevereniging. Broeder Lambertus van de St. Benedictusabdij van Mamelis heeft de inleiding verzorgd.
Het boekje telt 40 pagina's en 21 kleurenfoto's en is uitgegeven zonder financiële steun van derden. De nodige bronnen werden geraadpleegd om de wegkruisen in het boekje te voorzien van de juiste informatie.

De auteurs zijn Hermien Weijenberg, Mariet Bindels en Adry Weijenberg en de foto's zijn gemaakt door Yvo Bindels en Hermien Weijenberg.

NIESWIELER NUJTS (uitgave oktober 2006).